Google Ads blijft zich ontwikkelen

Google Ads, je kent het vast wel, het online-advertentie programma van Google waar je als bedrijf je voordeel mee kunt doen. Je kunt dankzij dit handige programma online-advertenties verspreiden en categoriseren, en nauwkeurig bepalen op welke websites en apparaten ze aan de potentiële klant getoond moeten worden. Maak je nog geen gebruik van Google Ads? Neem dan vandaag nog een online marketing specialist bijvoorbeeld van DoubleSmart in de arm die jouw bedrijft klaar stoomt voor de toekomst middels Ads, SEO en meer handige online verkooptrucjes. En, de laatste tijd heeft Google Ads vijf belangrijke ontwikkelingen ondergaan! 

Een online marketing specialist helpt jou op weg

Samen met een specialist van bijvoorbeeld DoubleSmart, kun je leren om met Google Ads om te gaan. De specialist zal je veel zorgen uit handen nemen. Want indien je een ondernemer bent heb je zelf meestal wel andere prioriteiten dan je bezig te houden met Google Ads. Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen? Allereerst is er sinds enkele maanden de Ads Editor 1.7. Hiermee is het bijvoorbeeld simpeler om data te downloaden. Tevens kun je nu via doelgroep targeting de klant kunt bereiken op basis van hun identiteit, hun gewoontes en interesses en wat ze op het WorldWideWeb doen en hoe hun connectie is met jouw bedrijf. 

Meer veranderingen

En er is nog meer veranderd! Want ook de attributie modellen zijn verbeterd, met meer mogelijkheden. Dit heeft te maken met het aantal keer dat een consument op een advertentie klikt (deze worden op meerdere kanalen getoond) voordat hij tot aankoop over zal gaan. Tevens zijn er voor de consument meer mogelijkheden om de voorraad van een fysieke winkel online te checken. Tot slot is er nog een verandering, namelijk dat je je als bedrijf moet houden aan de regels omtrent adverteren. Drie overtredingen? Dan wordt je account geblokkeerd. Je kunt een Google Adwords specialist vragen om dit te voorkomen.

Websiteteksten

Je kunt ook jouw websiteteksten door een SEO-schrijver van een bedrijf als DoubleSmart volledig laten herschrijven, zodat jouw website een hogere ranking in Google krijgt. Zo’n specialist kan jouw teksten pakkend en aantrekkelijk schrijven, in een schrijfstijl die jouw bedrijf representeert. De klant moet het leuk vinden om dit te lezen en natuurlijk overtuigd raken om jouw diensten en producten af te nemen. Samen met een online marketing specialist kun je een mooie campagne opzetten voor jouw product. De specialist zal ervoor zorgen dat alles meetbaar is.

Succesvol of niet?

Wil je weten of de campagne succesvol is? Dan kun je dat checken middels CTR oftewel click through rate. Hiermee kun je zien of er vaak genoeg op een koppeling, die getoond wordt aan de klant, geklikt wordt. Aan de hand van dit resultaat van de CTR kun je dan bepalen of je de advertentie aan moet passen of aantrekkelijker moet maken. De marketing specialist kan je hiermee uitgebreid helpen, en met nog veel andere dingen omtrent online marketing!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *