Personeel aannemen: hoe doe je dat?

Ben je ondernemer en wil je personeel aannemen, dan zijn er verschillende dingen waar je op kunt letten. Je wilt natuurlijk niet zomaar iemand aannemen; de kandidaat dient te passen bij het bedrijf en daarbij ook nog eens geschikt te zijn voor het uitvoeren van de betreffende functie. Hoe vind je een geschikte kandidaat? Hieronder vind je een aantal tips.

Vraag waarom de kandidaat weggaat bij zijn huidige baan

Het antwoord op deze vraag geeft vaak een goed inzicht in wat de kandidaat zoekt in een baan. Je kunt jezelf vervolgens de vraag stellen of jij hem of haar dit wel kunt bieden. Ook kom je er zo beter achter wat de kandidaat belangrijk vindt en wat hij of zij nodig heeft om ergens goed te kunnen functioneren.

Bedenk van tevoren wie je precies nodig hebt

Het is handig om van tevoren op te schrijven wat voor kandidaat je precies zoekt. Over welke eigenschappen dient hij of zij te beschikken en wat is er verder nog belangrijk? Je hoeft je hier niet volledig door te laten leiden, als het klikt dan klikt het en als de kandidaat verder perfect bij het bedrijf past maar één gewenste eigenschap mist, dan hoeft dit nog geen probleem te vormen.

Schrijf een goede vacature

Een goede vacature is vaak het halve werk. Zorg ervoor dat je vacature er goed uitziet en dat er duidelijk in naar voren komt wat voor kandidaat je precies zoekt. Beschrijf ook kort het bedrijf, zodat degene die op de vacature reageert al een beetje een beeld heeft van wat hem of haar te wachten staat.

Tip: vind je het lastig om geschikt personeel te vinden? Dan is het misschien wel een goed idee om een headhunter in te schakelen. Neem een kijkje op https://topofminds.com/ voor meer informatie!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *